樓市真正泡沫

am730 (大明燈 M42, 2011.4.27)

昨日睇完報章頭條,個心寒一寒,亦都慶幸自己放早前買落層樓。原因?我唔係話樓市見頂,因為香港樓市根本係變幻莫測,大部分分析員都睇唔準後市,估計全年樓價升約10%至20%、甚至更多,我只會覺得多餘。依家市場俾個答案大家。

就係話你知,在樓市搵錢好易,入行仲容易。3個80後,因為晉身地產經紀行業,年薪過百萬元,仲要全部大學都唔使讀。

睇到呢度,我開始為部分80後傷心,呢個年代,好多80後都係大學畢業,部分仲搵緊五位數字唔夠的月薪,(唔好笑,最低工資5月1日實施,有行業真係頭痕緊點搞,唔好話掃街、旅行社領隊,甚至記者都係最低工資受惠者)叻,做律師、醫生,五、六、七、八萬元一個月,都唔夠經紀有佣分咁過癮,閒閒一年搵過百萬元。

至於呢種報道手法,耳濡目染,就係話香港地搵錢好易,啦,啦,加入經紀行列包你得。當市場有呢個諗法的時候,亦就係危險的開始。最易賺錢的地方,就係最易跌低。

仲記得97嗎?當時經紀行業風風光光,經紀數目有成3萬個,依家,都頂位,又係3萬幾個,講真,又多個樓市見頂指標。

咁遠,大家可能已經遺忘,近,今年年頭,政府推出措施打壓樓市,經紀嬲到上街,話政府整死佢,平均佣金收入,由12,000元,跌到得番9,000元,急挫近三成,當時冇人認為樓市見頂。

依家有經紀大搖大擺出來做訪問,話賺到搵到,唔知政府會唔會再出招打壓樓市呢?數下手指,政府兩、三個月出一次招,依家時間亦好,政府高官,你準備好未?

呢個報道令我又聯想起,政治動機。今日將會賣地,一幅紅磡地皮,大地主長江實業(001),市場睇好會搶,再次奪標。報道一出,明顯想摑政府一巴,賣地成績又可能火光熊熊,不過咁,要舉手的地產商,唔會睇唔到個市咁「熱」,你睇,連新鴻基地產(016)在元朗都一次過推晒貨出來,你估郭氏家族唔識諗?

或者今日賣地時,大家將個反高潮,齊齊唔舉手,到時有人就可以冷手執個熱煎堆。

樓,我唔熟「架步」,反而係關心80後。我認為部分人知道呢個新聞故事,會走去發奮,會以做地產經紀為其人生目標,不過,孫柏文提醒你,經紀係「旺市搵埋淡市食」,風光背後,頭版位在旺市兩層樓的女生,幾年後,我唔想見到你變為負資產。亦都唔想睇到一間又間經紀行摺埋,你要走去轉行。

80後部分被標籤鍾意「hea」,呢份工,淡市有得hea,旺市要搶客,想搵錢,唔該大家唔好諗住搵快錢之餘,又可以hea,孫柏文都係三十幾歲人先搵到第一桶金!

 

Facebook Comments

Leave a comment