鬱金香味紀念鈔

爽報 (財經V28, 2012.2.15)

中銀門口,排隊人龍,用溢價去買銀紙。呢種瘋狂,其實一啲都唔陌生。08年奧運紀念鈔,一樣有成街人排隊。

我仲記得,當年有朋友做私人銀行,客戶以為佢地有內部認購;結果,我位朋友要出錢請人排通宵。

唔知道個班紀念幣炒家,今時今日有無得閒攞啲紀念鈔出來欣賞下呢?又或者,有無人會將紀念鈔大連張掛響屋企客廳呢?「過得幾十年就值錢架啦!」好多自稱收藏家,一定會話,啲嘢擺埋一邊,就會「升值」。

價格升,唔代表價值升。幾十年後,一板三十連張價格可能升10倍,不過,鈔票購買力就跌到得返十分之一。見到價格上升就以為賺左,學名叫做Money Illusion。

下個月讀書會,我揀左Charles Kindleberger嘅《Manias, Panics and Crushes》。裏頭有解釋到,泡沫到咗亢奮階段,就會炒到去古靈精怪嘅所謂資產。香港家陣呢個情況,直頭有少少鬱金香嘅味道。

 

反省泡沫三特質

「最好印到人人都可以抽到一手啦!」唔知道,有無政客走出來,要求公平對待所有炒家呢?「嘩,到時就真係群情洶湧啦!」孫柏文話。

我又諗,如果今次中銀大量發行,例如一百幾十億;又假設,真係同胞購買力真可以掃晒呢一批貨,結果又會點呢?

教科書話,當High Power Money,即係M0被抽離體系,應該引來物價收縮。

講開又講,當我正在寫呢一篇文嘅時候,已經從網上睇到話,好多人已經搵唔到人接貨。唉,呢個泡沫,由醞釀到爆破,只不過係幾十小時嘅事。

不過,如果反省一下,就會發現泡沫都有大同小異嘅特點:

一,明明係浪費時間,破壞生產力嘅行為,例如排隊,但係竟然有人有錢落袋;
二,群眾但求盡快套現,究竟炒買嘅嘢點解有價值,無人關心;
三,最終接貨個班人,就算過咗好耐,都會希望見家鄉。

利世民

專欄電郵:SharpHK.Simon@gmail.com 
Facebook專頁:www.facebook.com/AppleSimon

Facebook Comments

Leave a comment