連我老竇都知QE係乜!

爽報 (財經V39, 2012.9.21)

 

每朝早起身,都見到我老竇睇電視嘅財經節目。多數時候,都係佢有佢發表偉論,我有我嘆咖啡。兩個人睇法南轅北轍,免得過,我都係唔出聲,費事搵嚟拗。不過,昨日佢問咗一個簡單得來又幾深嘅問題,都值得講吓。

「點解啲央行唔直接印銀紙?政府每個人派錢,對刺激經濟仲有效啦!用美國做例子,頭兩輪QE,加埋聯儲局買資產,兩萬億元有多。如果變成派錢,即係每個美國人有6666美元。先唔講對經濟有冇幫助,窮人一定開心啦!」

冇錯,如果有任何政策,社會上有一部份人先開心起來,好大機會,呢個政策有蠱惑。

「咁你又知唔知究竟QE點運作?」我唔敢話我老竇一定唔知,不過,問吓佢,至少可以睇吓,平日我做節目佢有冇留意內容。

「政府發債,央行買。央行揸債券。錢就……係喎!錢去咗邊度呢?」冇錯。有人話,QE唔係印銀紙。哦,敢問一聲,央行嘅公開市場運作,透過御用莊家,即係Primary Dealers,二級市場買入國債同MBS,用乜嘢買呢?唔通用黃金買?班人口口聲聲話QE唔係印銀紙,唔通印廁紙呀?

連我老竇都知,央行QE,二級市場買入國債同MBS,就等於畀銀行有一次賺錢機會。乜嘢叫好過印銀紙?當然係知道每日朝早,會有人同你不問價咁攞貨啦。兩次QE,啲錢一部份畀銀行賺,另一部份,就係發債嘅政府庫房。政府嘅錢,唔係福利。對於負債纍纍嘅國家,呢筆錢,就用咗去還債息。乜嘢人揸住呢啲債呢?基金、有錢人……

QE濟富,通脹令到冇資產嘅窮人更窮。劫貧濟富,就係咁解。不過,好似我老竇咁諗,直接派錢又通唔通呢?人人多咗銀紙,即時通脹出現。有資產嘅人,仍然冇有怕。窮人又增加購買力,開心一陣,好快又嘈唔夠錢使。歷史教訓,政府直接印,死路一條。不過,E家距離呢一步,都唔係太遠。

 

李兆富

Facebook Comments

Leave a comment