思想赤貧

爽報 (財經V33, 2012.12.04)

 

之前講過,思想赤貧乃貧窮之本。

「幾十年前,機會處處。今日,香港得番地產同金融,冇晒機會。」講呢句說話嘅人,睇唔到其他機會,自然會咁講。

「寫app囉。」之前我隨便咁樣舉一個例子,換來一班未來社會棟樑話:「講咁易呀?唔係人人都識囉?有幾多人成功呀?」

各位大哥大姐,如果你覺得人生應該係好容易,對唔住,幸福並非必然。

「咁叻,你不如話畀我哋知,機會喺邊吖,笨!」又對唔住,對每個人,機會嘅意義都唔同。不過,對某啲人嚟講,每日都見到機會。

要睇到機會,第一件事,就係盡量畀自己見到多啲嘢;假如將自己嘅眼界,局限香港呢個彈丸之地,睇到嘅機會自然少好多。不過,就算係淨係香港,每日都有好多問題未解決,每個問題,都係潛在嘅機會。但係如果心態上消極,就只會將問題視為問題,永遠都睇唔到機會。

「香港淨係得地產同金融呀!」如果真心相信租金貴令到生意艱難,就諗辦法囉。

有人開格仔舖,有人開樓上舖。開樓上舖同格仔舖嘅人,又有宣傳問題……我只係隨手執啲例子。其實,香港嘅問題,又點止租金咁簡單?

自從最低工資扭曲勞力市場,我見到有叻仔就嘗試引入自動售票機、派籌機。除此之外,仲有大把做生意嘅問題要解決,去到最後,係睇吓有冇心去發掘。

「講咁易呀?錢呢?技術呢?」如果問題咁易解決,人家就一早解決咗。

不過你又點知問題冇可能解決?社會棟樑,連小小嘅事都處理唔到,就以為可以改變個制度,有人話佢哋偉大,我會話佢哋逃避現實。

「即係你叫大家接受現實啦?」

唔係。剛好相反。只不過,改變現實,要一步步嚟。想做買賣但又唔想交租,網上得唔得呢?事實上,香港大把人做零售,一樣搞得掂。成功與否,除咗租金,賣嘅嘢有冇賣點,更加重要。如果人賣你又賣,同兩大超市正面競爭,梗係輸死啦。

睇到一啲未滿足到嘅機會,做生意,就可以人唔做我做。

 

李兆富

Facebook Comments

Leave a comment