富事通:爭住畀靚仔稅

爽報 (財經, 2012.12.17)

 

上星期最惹笑嘅一單新聞,應該係日本有個經濟學家話,靚仔因賺得比其他人多,所以應要交雙倍入息稅。好多香港女士,即刻話你班男人,一定一個二個搶住去自願交稅,證明自己係靚仔。

呢單新聞,其實非常通識。除咗用常識推理,究竟靚仔係咪有先天優勢,更深層次問題係,靚仔有優勢又如何,點解要俾人徵重稅懲罰呢?

靚仔係咪有先天優勢?一時時啦。不過,如果老竇大把又點計?「所以要打重遺產稅囉,如果唔係,窮家子弟永遠都唔使旨意從後趕上」。妒忌人家靚仔,未必人人肯認,不過妒忌人家有錢,就好似天經地義。妒忌嘅本質不變,我唔明點解啲人會覺得,妒忌有錢人可以毫不羞恥。「咁你即係話,要崇拜有錢人,要迷戀靚仔啦!」我發覺,妒火中燒嘅人,連基本邏輯都唔識。唔需要去憎恨妒忌,唔代表要去迷戀崇拜。

好多人,平時講道德,講到成個人都飄起晒,升上高地去:「要為窮人,要為醜人。」甚至乎,更加超然係,當自己係公認嘅有錢人同靚仔,竟然都去關懷窮醜,個種聖人嘅形象,真係迷倒唔少人。每個人都係獨立個體,每件事都要分開判斷。如果一個人成世人都做壞事,但偶爾做番一兩件好事,應該將件事同個人獨立分開去睇。同樣道理,一個人係有錢人,靚仔、窮人、醜人同佢做嘅事應該分開睇。「講就易。」係呀,但係,就算全世界都歧視,我哋都冇理由歧視自己。人哋話:「你老竇係邊個,竟然妄想發達?」你都會覺得個心唔舒服。日日同自己咁講,你又點可能幸福過生活?

之前講過「思想赤貧」,原來都有「思想醜陋」,公共政策點都唔可以改變呢啲根本問題。但係妒忌就可以推出好多公共政策。靚仔稅可能都係得個講字,不過,累進稅、遺產稅,就永遠都有市場。
退一萬步講,賺得錢多嘅人,老早就係支撐個稅收制度;賺咗錢嘅人,賺錢嘅時候已經交過稅;累進稅、遺產稅,除咗妒忌,真係冇其他道理可言。

 

李兆富

Facebook Comments

Leave a comment