地產泡沫利益共同體

爽報 (財經V23, 2013.02.25)

 

周末,朋友飯局,話題仍離唔開樓市。呢啲招數又有冇效呢?政府忽然出招,係咪針對長實(001)呢?

觀點非常兩極,有朋友覺得政府今次出招唔辣,亦有朋友覺得政府此舉會令唔少中小型地產代理就此玩完。當然,就真係要睇最終結果係點。不過政府出招目的就肯定唔係針對長實。至少要對付賣酒店單嘢,唔需要一次過針對所有「炒家」。

「炒家,如果損手爛腳,真係唔需要可憐」。冇錯,雖然話要遏炒風,不過如善意去睇,政府話針對炒家又算唔算係保護炒家呢?「政府打擊炒家,係唔想樓價俾炒家炒貴啲樓!」究竟炒家有冇能力令樓價偏離合理價格?如政府都承認樓價偏離合理價格,即係話政府都係想保護炒家啦!不過,日日都有股票無厘頭升,咁政府又會唔會保護股票炒家呢?「股票點同?股票唔係必需品。你自己都講啦,炒家損手爛腳,唔抵可憐」。冇錯,但係?家政府嘅做法,令炒家更難買樓,亦更難賣樓;但冇樓喺手又反而相對易上車,呢個又係乜嘢道理?

講到尾,如果政府真係信樓市有泡沫,就更應容許炒家接貨,最好係海外炒家,尤其唔會問香港銀行借錢嗰啲;如果政府話要睇住銀行系統風險,我明白;收緊按揭,都吹你唔脹;雙倍印花稅,反而令我更覺得政府彰顯自己係「地產價格泡沫利益共同體最大得益者」嘅事實。

之前好似有個人,因為發放政府要打壓樓市嘅消息被拉。我好想知,佢放咗未?

 

李兆富

Facebook Comments

Leave a comment