資產階級自由化

爽報 (港聞 V14, 2013.06.04)

 

是日六四,宜反思。

八十年代,中國大陸最重要嘅政治議題,係「資產階級自由化」。

胡耀邦因為縱容知識分子宣揚資產階級自由化,八七年被一眾中共元老迫落台。八九民運,就係以悼念胡耀邦開始。

極權國家,就係可以因為一個詞語,一個概念,令到元首級高官下台,令到社會躁動,令到語言和思想被扭曲。話說,五九年,蘇維埃話毛澤東唔夠共產,劉少奇就好天真好儍咁寫文章反駁,中國唔會畀資產階級自由化。結果文化大革命,紅衞兵到處屈人係右派自由派,文鬥武鬥,國家主席劉少奇都幾成「黨內頭號走資本主義道路當權派」,係「叛徒、內奸、工賊」。六七年被軟禁,兩年之後因失救死亡。

劉少奇落台廿年之後,就到胡耀邦下台。雖然中共平反咗劉少奇,近年胡耀邦忌日又久唔久有悼念文章,不過極權政治嘅本質仍然冇變;原則上,中國仍然係社會主義國家,反對社會主義,仍然係一條死罪。

「乜中國都唔算資本主義國家?」當一個國家有咁多國企壟斷,一般人嘅產權冇法治保障,就算有資產都唔可以自由投資到境外,呢個都算資本主義?社會棟樑眼中,有買買賣賣就算資本主義,皆因佢哋無論對左派理論,抑或對自由主義,都一知半解。事實上,資本主義、法治同民主,根本就係文明社會三條支柱,缺一不行。所以,如果今日要我大聲叫一句口號,我會話:「旗幟鮮明堅決擁護資產階級自由化!」

 

李兆富

Facebook Comments

Leave a comment