辣招令更多人變李潤庭

信報財經新聞 (獅子山學會) 2016-12-10

辣招令更多人變李潤庭

「阿仔,你係時候成家立室啦。」阿媽說。「但係阿媽,我依家層樓得兩間房,Judy講到明話覺得太細,唔夠住。將來我哋有BB,工人瞓邊?」阿明回答。

「爹哋媽咪都知,所以我哋決定幫你畀首期,供多一層大的畀你同Judy。依家呢間屋仔,就留返畀將來小朋友啦。」「不過,我同爹哋大家商量過,因為依家辣招,你又已經有層樓,如果新個層寫你兩個個名,就要畀重辣招,好似倒水落海咁唔抵。」「咁點算?」「阿仔,都唔係話阿媽唔擔心你,Auntie Joanna個仔,結婚唔夠兩年,就離婚收場。你知你份人啦,玩玩吓咁。

傳統家庭觀念更易破裂

層樓買畀你哋兩個唔係唔得,如果靜係寫Judy個名,可以慳翻差唔多成100萬。不如咁啦,聽張律師話,其實可以用張Prenup,即係婚前協議書,一早寫定,萬一、只係萬一你同Judy離婚,層樓要平分,咁樣安全啲。」

如果有億萬富豪都因為辣招才第一次用自己個名來買樓慳印花稅,相信同樣會有人會買樓後簽婚前協議書。

有研究指出,簽了婚前協議書的夫婦,離婚率會較高。原本離婚最怕分家產,但現在要分家產,就必須離婚,如果神聖的婚姻都不敵一張合約,將來香港只會愈來愈多李潤庭。

其實可能大家不知,香港今天的離婚率,已經是全世界最高的地方之一,甚至與美國差不多一樣高(香港每千人離婚率3.1,美國為3.2)。雖然婚姻為私人安排,即為家事,原本並不為本學會關注的議題,但是由於公共政策的影響,並不只樓價上落,成交增加減少,又或者土地問題本身,而現在香港的政策已經影響家庭文化這個概念。學會對於政策鼓勵傳統家庭觀念破裂下,可能變成受害者的下一代,必定要注視此問題。

港大王于漸教授,多年前已經公布研究政府樓宇政策如何影響離婚率。根據教授的研究顯示,住在公屋的人,離婚率較住私樓的高。每千個公屋住戶,平均有128位離婚人士,但住私樓的只有82位。而且,如果看收入,收入愈低,離婚者便愈多,比較高收入人士高幾倍。

現在公屋輪候要幾耐,大家都知。王教授以公屋戶離婚為例說:「通常阿媽帶住對仔女繼續住公屋,阿爸就同隻狐狸精搬出去住劏房,跟住就要求畀阿仔個名嚟申請公屋!」如果一對已婚夫婦離婚,一方帶着子女,申請新的公屋單位,可以排快線等新的單位。在所有人頭痛不夠地方住的時候,可以優先得到新的公屋單位。如果離婚就有新屋住,那麼離婚率愈來愈高,應該是誰人都能明白的原因。

是婚姻愈來愈不神聖,所以離婚率愈來愈高?還是因為政策影響,離婚變成攞着數的動機,令人對婚姻不再認真?究竟是有雞先還是有蛋先?筆者並不知道。但辣招和公屋政策,的確會令更多人放棄傳統家庭觀念,直接令下一代受害。

白仲祺

獅子山學會營運總監

Facebook Comments