印鈔下三大妖孽

蘋果日報.金手指 /2019-04-23/孫柏文(獅子山學會董事)

上周由印度傳來第二大航空公司Jet Airways財困即時停飛,令孫柏文諗到印鈔引起嘅扭曲,誕下嘅妖孽,喺美帝由舊年初至今都未停過嘅收水QT下,仲會陸續有來。

如果問我最能代表印鈔時代,就有呢三大妖孽企業。第一,AirAsia。佢哋辦廉航,我都搭過好多次,增長速度快到已成Airbus單一最大客戶,飛機都買得特平。不過佢哋乜都蝕,由機票到載行李、由賣餐到免稅品,唯一賺錢方法係賣斷飛機畀投資者,跟住租番轉頭,租金就成飛機買家嘅固定回報。問題係要不斷有新飛機賣先得,所以要不斷割喉式競爭搶生意,其他航空公司點算呢?

第二,Tesla。由向買家保證回購,到瘋狂、冇腦咁起叉電站,佢哋係科技獨角獸嘅代表,即嗰啲收4.99元賣個5蚊硬幣畀你嘅business model。谷大營業額後,就繼續融資、隊佢上市。

第三,海航。當年佢哋引起「大陸買起香港」恐慌時,我都講過話期待他朝佢要賤價嘔返啲嘢出來。真係發生緊。之前被無辜害到雞毛鴨血嘅對手,應該會有大反擊之機。齋睇國泰(293)已知。

相信大家心裏都有呢啲印鈔下先有嘅妖孽例子,幫襯可以,不過千祈唔好借錢,或信佢哋未來先做嘅保證。要保護自己啊。

Facebook Comments

Leave a comment