走,都問心無愧

蘋果日報.金手指 /2019-08-13/孫柏文(獅子山學會董事)

2015年11月23日凌晨,孫柏文記得攰到瞓咗喺區選點票站對出嘅一張長椅。我當時參選,啱啱開票知輸咗。競選團中,一名義工走埋來問我感受如何,我答:「盡咗力,講晒心底嘅說話。走,都問心無愧。香港為我做過嘅,今次後再冇拖冇欠。」

我又記得今轉6月第一次百萬人示威,外國傳媒訪問個企喺維園嘅後生仔。問佢示威希望會有咩成效,佢諗都唔使諗,就話:「唔會有。」咁記者再追問點解要走出來,佢答:「我要知自己已盡咗力。」

同大家一樣,我都唔知會點收科。更唔想諗後遺症會係乜?不過,今轉應該係一次畀大家香港人清楚睇到自己前路點行。

2017年,BBC電台搞咗個回歸20年節目,請咗啲同香港有關嘅人上去傾吓。當時我坐喺「聯滙之父」Greenwood 旁,話:「香港將會踏上黎巴嫩之路。」當時一講,俾主持人寸話:「有冇咁誇張呀?」

我補充話黎巴嫩曾經被譽為「中東巴黎」,中東最開放嘅金融中心。因人口比例嘅變遷,變成今時今日咁。不過我話黎巴嫩人各散東西,都能保自己嘅本質。例如墨西哥首富,都係黎巴嫩裔人。

最後,當年科大成立廿五周年時,請咗我最欣賞嘅歷史學家Niall Ferguson做講者。我有去,亦問咗觀眾一條問題。我話:「根據你本《The War of the World》。只要出現帝國邊疆移動、唔同人種存在兼互相覺得對方比人不如、同埋經濟動盪,就會有大屠殺。香港出現緊呢啲症狀,咁香港會否出現(咁嘅結果)呢呢?」

佢笑一笑話:「聽日我喺上海都要演講,呢條問題應該聽日唔會有人問。」之後就話唔會,因為香港人同大陸人係同一種人喎。

呢轉都應該係最唔黑天鵝嘅黑天鵝了。

Facebook Comments

Leave a comment