文憑「央行」始爆破

蘋果日報.金手指/2020-06-30/孫柏文(獅子山學會董事)

美帝薩凡納大學SCAD嘅香港分校執笠,令孫柏文好感觸。始終我住深水埗天台屋嘅年代,每朝起身打開門,就會見到當年吉咗喺度嘅前北九龍裁判法院。

呢單執笠事件,最主要解釋係「貴」。今時今日,啲文憑不但五花八門、奇奇怪怪,仲要勁濫發。隔離李世民,就係coin咗「文憑量化寬鬆」一詞去形容。每間大學,就有如間央行,各印自己嘅文憑。好似好多貨幣咁,印得多、唔值錢,就會爆破,連間央行都執埋。當然,雖文憑越來越唔值,不過只要夠平,例如被大幅補貼,都仲會有大把人讀大學。當年我讀大學時係李世民嘅同學,佢當年同我話文憑最大嘅功能,就係signal畀啲未來僱主,你有能力爭嗰位返來。冇僱主會預你喺大學學到嘢。

我今日就會加多句,去讀大學嘅最大價值,係為咗結交多啲人。多唔好講,讀書做醫生確係搵食保證。不過讀邊間大學,好多時連邊個最終做你配偶都好大影響。香港以前有好多母親唔畀啲女留學,驚「學壞」喎,即係驚佢濫交,降低佢出嫁時嘅「價值」。不過我只要話,facebook老闆娘,當年就係讀大學去party時,排隊等廁所,識到佢老公。

不過點都好,大家會陸陸續續見到全球好多大學執笠。呢個文憑泡沫爆破,唔知紙幣嗰個幾時爆呢?

Facebook Comments

Leave a comment