人命值錢有錢

孫柏文 (AM 730, 8.11.2010)

BEACON
噚日,孫柏文搵個街坊傾我住棟大廈時,聽到收音機話甘肅舟曲縣八八山泥傾瀉有幾嚴重。無辦法,當國家大、人口多時,一有天災就會後果嚴重,最緊要係救援行動快同有效率。
收音機新聞話,國家領導人噚日北京開會傾點救人,會後就話全力搶救居民性命財產。我位街坊朋友一聽到呢句說話,就即刻講:「依家內地真係文明好多,內地人命開始值錢。」其實,我係同意街坊說法。多唔好講,記得好幾年前華中暴雨成災,主要河流河堤岌岌可危。當時,電視畫面影住解放軍軍人,爬上河堤紮營,然後拉條紅底白字橫額,寫住「堤在人在!」我諗大家反應,同我應該都一樣,就係「咁堤不在呢?人又會點?」人命,就算已預會為國捐軀都好,都唔可以咁搞。我細個成日聽長輩講,佢話內地人命唔值錢,講到好似泥一般咁賤,不過,近年天災後政府反應,都起碼唔會再無端端擺軍人咁危險地方。
睇到呢度,大家可能會問:「人命開始值錢係個會持續大趨勢,咁有冇產品同服務係會愈來愈多需求?」呢個當然有。就係會減低死亡率產品,亦即安全產品。
咁如果你想投資落去呢個「人命會愈來愈值錢」概念,特區股市係有一間公司做呢門生意,呢間就係中國自動化(569)。呢間公司係做內地鐵路同石油、化工業安全系統等。
大家問自己,馬路有意外,就唔係新聞,不過,每次鐵路有意外就係大新聞。所以如果我係負責鐵路官員,一定會買多安全系統產品,仲要係購自中國自動化呢龍頭公司,因為一旦touch wood出事,都可以有人鑊。
至於石油、化工業安全系統需求,呢個英國石油(BP)漏油後,相信世界對呢方面需求會更加厲害。只要內地石油、化工廠做得比BP好,就算未能「趕美」,都先可「超英」。
仲有,如果你要預測中國自動化未來生意增幅,唔可以單單話「起多幾多鐵路就多幾多張單」。原因係,原有鐵路網,想將鐵路網回報增加,只要行多火車,同埋行得快就得。不過,當車多又快時,就要現有鐵路網增加安全系統投資。
點都好,重視生命呢個趨勢,絕對係國家一個好現象。
作者為前石油業證券分析員,視股市為終身學習場所,不斷交學費。
逢周一、三刊出
http://lionrockhk.blogspot.com/2010/08/blog-post_2223.html

Facebook Comments

Leave a comment