誰來填氹同填幾多

am730 (大明燈 M33, 2011.8.31)

 

金融海嘯幾時真正開始,歷史學家一定有排爭拗。有可能會話係貝爾斯登(Bear Stearns)被摩根大通(細摩,JP Morgan)拯救之時,有可能係話由07年8月初開始,債券市場停頓運作,連債市交易員都將佢Bloomberg Monitor,轉去睇股票之際。孫柏文就會話係07年初,豐控股(005)發盈利警告時候喇。
其實,呢次金融海嘯07年8月時,我都曾經我個blog度講過,如果要結束,第一件要發生事就係所有人,包括銀行、政府都要計清計楚自己資產,以及收入流有幾多。要保守到全世界都覺得,「呀,可信」。
點解?因為佢欠人錢就好清楚,所以當有埋令人信服資產及收入流計算後,就可以計到究竟全球個有幾大,之後就可以諗由邊個填。
自由市場下,咪就係做錯決定一班人。買貴樓,供唔起負資產:即銀主。放貸俾佢金融機構,收銀主單位後就拍賣佢,跟住如果回籠錢少過按揭,便只好硬食。
好,如果輸得好「甘」,間銀行要被接管,先輸股東,之後借錢俾銀行人,即是存戶都會輸。呢甚至唔係咩高深理論,只係司棋姐瞪大隻眼話;「呢係規矩!」
依家個問題係個個官員、銀行家,都話等一陣就冇事!冇人快速地一齊計一些會令人信服數,又點會完。試諗,差爆煲美國銀行,如果一早做唔騙自己數,07年資金自由行時放晒建設銀行(939),依家就唔使咁慘。
另外,歐洲,話冇計,ok去到呢個位真係冇計,不過愛爾蘭08年如果冇為銀行全面包底,國民來一次大短痛,政府跟當時法例,有上限式咁向小存戶賠款,即冰島隻,依家肯定乜都跌完。
真真正正要市民有管理資產風險,風險要全面分散,就係要佢知道揀錯任何存放錢地方,要輸。多唔好講,08年本港就有一間銀行傳擠提,政府即時話為所有銀行包底,依家香港人會唔會將好幾個50萬元存款放幾間銀行戶口?
好,到有時,真係要爆,無將錢分散人,又會上街,要求「監管不力」特區政府賠錢?呢方面,歷代咁多個特首,做得最好就係董建華,我真係唔想人身攻擊,只係真心為下一個金融危機擔心。

金融海嘯幾時真正開始,歷史學家一定有排爭拗。有啲可能會話係貝爾斯登(Bear Stearns)被摩根大通(細摩,JP Morgan)拯救之時,有啲可能係話由07年8月初開始,債券市場停頓運作,連債市交易員都將佢哋啲Bloomberg Monitor,轉去睇股票之際。孫柏文就會話係07年初,匯豐控股(005)發盈利警告嘅時候喇。

其實,呢次金融海嘯喺07年8月時,我都曾經喺我個blog度講過,如果要結束,第一件要發生嘅事就係所有人,包括銀行、政府都要計清計楚自己啲資產,以及收入流有幾多。要保守到全世界都覺得,「呀,可信嘞」。

點解?因為佢哋欠人嘅錢就好清楚,所以當有埋令人信服資產及收入流計算後,就可以計到究竟全球個氹有幾大,之後就可以諗由邊個填。

喺自由市場下,咪就係做錯決定嘅一班人。買咗貴樓,供唔起嘅負資產:即銀主。放貸俾佢咗金融機構,收咗銀主單位後就拍賣咗佢,跟住如果回籠錢少過按揭,便只好硬食。

好,如果輸得好「甘」,間銀行要被接管嘅,先輸股東,之後借嘅錢俾銀行嘅人,即是存戶都會輸。呢啲甚至唔係咩高深嘅理論,只係司棋姐瞪大隻眼話;「呢啲係規矩!」

依家個問題係個個官員、銀行家,都話等一陣就冇事!冇人快速地一齊計啲一些會令人信服嘅數,又點會完。試諗吓,差啲爆煲嘅美國銀行,如果一早做啲唔騙自己嘅數,喺07年資金自由行時放晒啲建設銀行(939),依家就唔使咁慘。

另外,歐洲,話冇計,ok去到呢個位真係冇計,不過愛爾蘭喺08年如果冇為銀行全面包底,國民來一次大短痛,政府跟當時法例,有上限式咁向小存戶賠款,即冰島嗰隻,依家肯定乜都跌完。

真真正正要市民有管理資產風險,風險要全面分散,就係要佢哋知道揀錯任何存放錢嘅地方,要輸。多唔好講,08年本港就有一間銀行傳擠提,政府即時話為所有銀行包底,依家香港人會唔會將好幾個50萬元存款放喺幾間銀行嘅戶口?

好,到有時,真係要爆,無將啲錢分散嘅人,又會上街,要求「監管不力」特區政府賠錢?喺呢方面,歷代咁多個特首,做得最好嘅就係董建華,我真係唔想人身攻擊,只係真心嘅為下一個金融危機擔心。

 

 

Facebook Comments

Leave a comment