學校冇教嘅搵食技能

爽報 (財經V38, 2012.8.07)

 

暑假過咗一半,今年班見習生,亦都跟咗我成個幾月。我發覺,佢哋就算一心想做「文職」(80年代用語),都嚴重缺乏一啲基本技能:


一,寫信。先撇開文筆,就算寫好內容畀班後生,要佢哋去將內容企企理理排好,都搞到亂七八糟。尤記得喺學生嘅時候,英文堂除咗學寫信,仲要學埋點解一封信有一定嘅格式。當年,老師就連點接好一封信都教埋:「記住,封信抬頭要外向,內容就包入面,收信人一開,就知封信係唔係自己。」

二,用Spreadsheet。我見到太多後生,甚至乎有好多年經驗嘅會計哥哥姐姐,當Spreadsheet係Word processor咁用。各位大哥大姐,Spreadsheet,係要嚟放一行行、一列列嘅原資料,用來計數。如果想要做Balance Sheets同Statements,唔該學吓點樣用Report。

三,做Presentation。其實唔止學生,就算教授,甚至好多高層,都淨係將一大段字,貼上個PowerPoint。除咗冇誠意,最大問題係,佢哋自己都唔知講乜。美國學生,細細個就學點樣用一張大卡紙,講一件事。香港學生,最弱呢環。

好多後生都唔明點解啲老闆睇埋呢類細眉細眼嘢。但做大事就係從小處做起。好多人都識講,但真係做得到,就係真正嘅搵食技能。

李兆富

Facebook Comments

Leave a comment