迫金自由行一樣搵笨

爽報 (財經V37, 2012.10.17)

 

噚日,我話要再寫反迫金呢個題目,就連多年來並肩作戰嘅高明都話:「有冇新角度先?」

事實係,迫金局入面班官,已經去到一個地步就係,無論民眾點樣不滿,罵不還口,只管繼續官商勾結,利益輸送。點解?因為佢哋相信,鬧得多,大家就會攰,攰就唔鬧,唔鬧就繼續利益輸送。

亦有讀者話,如果真係廢除迫金,政治演員就會搞「傳聞大鑊飯」。不過,就算迫金繼續,政治演員一樣想將生果金變成「傳聞大鑊飯」。以為可以用強迫金去拖,係過時嘅想法。

另外,迫金局話半自由行會增加競爭,有周刊記者問我意見,我好沒趣咁話:「半自由行,絕對唔會令迫金嘅剝削減少。」

 

冇增加受託人競爭

點解?因為,半自由行並冇增加迫金受託人之間嘅競爭。迫金受託人數目不變,運作模式不變,又點可能有競爭呢?大家有冇諗過,點解百幾萬打工仔,只有十幾間迫金受託人?因為迫金局嘅規管,嚴到無人有。

試諗吓,世界上有咁多搞退休管理嘅基金公司,點解只有呢幾家地頭蟲搵食?如果有人話搞一隻Fund of funds,港股只揸盈富、環球均衡就執隻S&P 500ETF、加埋A50等等,諸如此類,全部被動式管理,收費就算係現有迫金受託人嘅一半,根據迫金局嘅指引,就算佢哋肯批,各項繁文縟節都會搞到冇可能開張。

最諷刺係,用Fund of funds去分散投資,不但回報好過絕大多數現有嘅迫金產品,而且風險更加低。

BlackRock啱啱先公佈,ETF要減管理費:新興市場ETF由0.67%減到0.18%;Total US Stock Market,更加由0.2%減到0.07%。

至於香港的迫金,最貴嗰隻收4%,係BlackRock隻Total US Stock Market嘅57倍收費。但是長線回報唔知有冇整個美國股市嘅57倍咁勁呢?

改革迫金,要真正有選擇,畀打工仔Opt out做定期存款,咁就差唔多。冇得賺,我冇野講,至少唔好要我被人搶吖!

 

李兆富

Facebook Comments

Leave a comment