祝偉大工人領袖長壽健康

爽報 (財經V39, 2012.10.19)

 

英文裏面,Cost,可以繙譯做「成本」,亦都可以繙譯做「代價」。

成本,就係要「成」一件事,需要付出嘅「本」。有人話,作為會計概念,「成本」係一個好好嘅譯法。

不過,作為一個經濟學概念,我就覺得「代價」先至譯得精準。「代價」就係要獲得一件事,要放棄嘅其他事物。

有讀過香港高中經濟學嘅朋友,一定會記得:Opportunity cost=the highest-valued option forgone(機會成本=放棄了的最高價值選項)。記得當年為咗應付考試,呢幾隻英文字,發夢都會講起。

點解無端端講起「成本」呢?話說,偉大工人領袖李卓人指控,政府遲遲唔立法限制工時,對無產階級工人,有健康「成本」。

明晒。如立例禁止工作,香港人平均壽命會唔會過100歲呢?如果可以促成人間奇蹟,計我話,犧牲少少經濟生活,其實又有乜所謂?冇錢消費,咪唔好消費囉。大家一齊煉仙,福如東海,壽比南山呀!

 

需洞悉工作價值

師傅教落,高成本,等於想得到嘅嘢,價值更高。健康無價,咁即係工作嘅價值更加高啦,係唔係?

不過,世界上,總會有人睇唔到工作嘅價值,淨係知道返工為咗出糧。我唔係話工作唔需要講求回報,不過,有正面價值觀嘅人,就一定會睇到自己工作嘅價值,然後知道回報又應該係值幾多。睇到工作價值嘅人,唔會成日諗住叫人幫佢立法限制工資;睇到工作價值嘅人,唔會成日話要立法限制工時。

偉大工人領袖李卓人,成世人淨係做過工人領袖,就係冇做過工人,當然唔會鍾意工作啦。

噚日統計公佈,香港失業率由3.2%上升到3.3%,唔知我哋要唔要慶祝偉大工人階級,又一次階段勝利,祝偉大工人領袖長命百歲、千歲、萬歲呢?

講開又講,工時立法,如果根據偉大工人領袖嘅邏輯,就算加時補水都唔準工人超時工作,亦唔準搵秘撈。

健康無價呀!到時,我又睇吓,究竟係工作令人生命有意義,定頹廢令人長壽。

 

李兆富

Facebook Comments

Leave a comment