福自己享 鑊人哋孭

爽報 (財經V42, 2012.11.15)

 

彭博報道,英國地產,主要買家都係外國人;600萬鎊以上嘅豪宅,外國人買家數目,多過本地人。前宗主國所做嘅,我哋就反其道而行。

彭博話,原因係弱英鎊令到資產變得吸引。數字上,歐洲諸國當中,英國經濟指標,算係標青。

英倫銀行,係其中一個冇底線做量化寬鬆嘅國家。先旨聲明,我並唔係贊成量化寬鬆。通脹對窮人有幾大傷害,唔使我多講。英國情況都一樣。不過,人家至少未至於將問題歸咎外人買起資產,亦都明白到,如果有資產泡沫,就寧願畀外國人買。大家都知道,泡沫爆破,多少少外國資金頂吓都好。

90年代嗰次泡沫,香港都有唔少日本同東南亞資金炒樓,雖然都有「冇殼蝸牛」投訴,但都唔見當時嘅市民反對得好厲害。

其實,將地產視為出口工業,係聰明不過嘅事。試諗吓,人家畀咗錢,買咗件貨,但係又攞唔走,幾着數先!香港人偏偏有錢都唔願意賺,係都要趕客。不過話說回頭,最近已有買家寧願畀BSD都要買香港樓,可見富者越富,真係泡沫世界嘅真理。

特區政府真係要明白,做咗嘢同做到嘢係兩件事。BSD同SSD加長版,好多人一早批死冇用,尤其睇新加坡經驗。特區政府真係要屈服,就要做到樓價跌為止。如以為做咗嘢就收貨,就真係好天真好傻。但做到樓價跌,到時肯定有另一班人出來反枱。中產憤怒嘅威力,先至係特區政府最需要擔心嘅事。

當然,香港同前宗主國有個最大嘅唔同,就係我哋冇獨立嘅貨幣政策;我哋亦唔知,究竟2014年之後嘅聯儲局會係點。暫時嘅理性預期,就係耶倫會接手。睇牌面,耶倫係鴿派,加上美國國會同奧巴馬,好有機會就財政懸崖有一定共識,錢只會繼續來。

與其限制豪宅同外國買家,政府反而應該畀香港人賺盡呢筆錢。

至於中產置業問題,除樓價貴,收入增長亦慢。要為港人增值,唯一出路係食四方飯。各種限制唔會增加最低層嘅收入;最頂嘅一班人,永遠都可以去第二處繼續炒。

 

李兆富

Facebook Comments

Leave a comment