大鳴大放消音記

爽報 (港聞V04, 2013.05.09)

 

前晚,上now錄《大鳴大放》講碼頭工潮,遇啱職工盟現任總幹事蒙兆達,梗係問佢撐唔撐清潔外判商罷工。佢答案斬釘截鐵:「唔撐!」偉大工人領袖想資本家消失,清潔工全部轉做政府工;最終極一步,當然係全民政府工,落實蘇維埃式經濟。

講返呢次《大鳴大放》,老實講,本來都唔想去,見主持係友報am730副社長馮振超,負責監製羅樹基又好似好有「誠意」,就捱下義氣啦。點知,真係中伏。以後我會提醒自己,老毛嘅「大鳴大放」,實質就係反右運動!

點解咁講?我只不過話想請教下職工盟,佢地開口埋口講「誠意」,究竟係點解。職工盟話,資方唔肯「坐埋嚟傾」,就係「冇誠意」,究竟係咪事實呢?「誠意」又即係點解呢?我一開口追問,主持就打斷話柄。計我話,搵人做嘉賓又唔畀人「大鳴大放」,就真係冇誠意!誠意,就係想要乜,坦坦白白咁講,唔係兜圈扮嘢借啲意。

公道啲講,主持都有問蒙兆達,開廿幾巴仙加薪要求,係策略定係底線;蒙兆達亦承認,其實唔係冇得傾。其實我都係想知,職工盟高調行動,係唔係借事件去爭取強制集體談判。唔通市民唔關心?節目入面,我問主持:「大家講唔講事實先?」佢話好,我就提出美國有州份強制僱員加入工會集體談判,亦有州份容許僱員可以自由選擇去個別議價,後者就業明顯增長高,僱用又條件好。點知,職工盟一句「個別例子」就算答咗,主持自己唔追問落去,亦唔畀嘉賓追問。我都有主持節目,更加係有強烈個人意見嘅主持,但唔會咁冇「誠意」,搵嘉賓做佈景囉。

 

李兆富

Facebook Comments

Leave a comment