點解蘋果市盈率咁低

孫柏文- am730 (大明燈, M36, 20/12/2010)

又到聖誕佳節,又到孫柏文呢啲單身寡仔最感孤獨之時。不過好彩,因為作為一個前雙失青年嘅我,一向都驚隨時被炒而同時做緊幾份工。其中一份工,喺平安夜會玩交換禮物,舊年都有玩。規則得一項,就係件禮物要貴過一百蚊。

 

舊年嗰次,我就好花心機咁諗買乜。最後就抱住「希望啲人點對我去對他人」嘅心態,決定用高過最低消費嘅倍數,買咗包我最鍾意食嘅磯燒元貝去交換。食,最實際。

點知到交換日,我嗰個陰盛陽衰工作組中嘅一眾港女同事,一見我嗰份禮物就噓聲四起。就算最後俾個男同事抽中,港女們都要鬧到今年都未鬧完。仲要前幾日我開玩笑話已準備好今年包元貝時,居然俾個就快係中女嘅同事贈咗句:「你不如食晒佢先嚟喇。」

有見及此,我將包元貝貶成Plan B,四出問識得嘅港女朋友,應該買啲乜先唔使捱批。其中一位就建議買iPhone4或iPad,聽完我就問:「會唔會太行貨呢?」咁個港女朋友就話唔會。Apple(蘋果)真係勁,賣咁多,周街都係,咁樣港女都仲想要。

相信大家都會覺得,Apple產品大賣呢樣嘢,都唔係特別新聞,公司盈利當然節節上升。咁Apple呢間近3年盈利升幅,同市盈率有37倍嘅騰訊(700)、43倍嘅阿里巴巴(1688)一樣咁勁嘅公司,本身又係幾多倍市盈率呢?30倍?40倍?50倍?錯!其實係得21倍。咁點解睇落,又好似抵過其他股票咁多呢?理由好簡單。Apple喺九十年代中時,差啲執笠,去到九十年代尾Steve Jobs回歸,先起死回生。市場認為,Jobs先生單人匹馬做事,蘋果冇咗佢就會唔得。不過佢呢幾年一路都受到癌症嘅困擾,公司喺總指揮唔知會唔會出事嘅陰影之下,就面對市盈率長期比較低企嘅結果。一旦真係有乜冬瓜豆腐,蘋果股價一定暴跌。當你個發霉單位係靠一個人復活,嗰個人有事,個單位就大鑊。其實,特區呢幾日都有同一現象,如果呢個前發霉單位有上市,股價一定暴跌。呢個單位係乜?咪就係香港電台嘅星期日節目《城市論壇》。單人匹馬幫呢個節目由年初開始,起死回生嘅任亮憲出咗事,影響甚大。

多唔好講,噚日《城市論壇》嘅收視一定好勁,不過講真,有幾多個觀眾,係為咗個議題去睇?個個都係想睇維園阿哥(任亮憲)究竟點,即係花旗國電視圈人話嘅「公路炒車」型「娛樂」,對面線司機收慢油睇嘢嗰隻。

最慘就一定係主持謝志峰,因為佢滿肚agenda,一向同班主張港人無需要為自己慘況負責嘅社福演員們裡應外合。依家佢哋隻頭馬搞成咁,個agenda即時冇得推。唔好話《城市論壇》,如果特區社會主義有上市,就係時候沽爆佢。仲入社民連?快啲低位入成功去除社會主義癌腫瘤嘅民主黨啦!

(作者為前石油業證券分析員,視股市為終身學習場所,不斷交學費。)

Facebook Comments

Leave a comment