金手指 : 數曾特首埋下的炸彈

蘋果日報 (財經要聞B09, 2012.6.28)

 

呢篇《金手指》,將會係特首曾蔭權任內最後一篇文,孫柏文想用呢次機會幫曾特首計計數。當然,我做得獅子山學會研究總監,就係想講曾特首D政策。咁大家都成日開玩笑話曾蔭權除咗係中華人民共和國嘅官員外,亦係以前係英國王室前跪下,效忠英女皇既Knight。

做得英女皇戰場上嘅打手,就會學到英國佬為未來接手既人埋下炸彈。當然,英國佬甚至曾特首都唔會無良到特登跣你一鑊甘,佢地只係落實咗D政策,為短期既政治困難過關,長遠將會係滅港隱憂。不過講衰既一邊之前,想先整啖沙糖。

 

無跟歐式福利值得讚

做得好既,首先有曾特首老早明白到歐洲式既福利制度係唔得,因為遲早爆煲。咁歐洲式既福利,最致命既地方就係唔會斷尾,亦即係經常性開支。曾特首用盡方法將龐大既盈餘搵D一次性,最好乜都做唔到既地方塞咗D錢,等D分身家既敗家社運份子同政客無咁易亂發要求。

第二,就係07年全球經濟就來爆既時候,無忽然增加土地供應。97年,亞洲金融風暴下推八萬五,結果除八、九十後外,香港人見包炭都會百感交集。

雖然,結果係樓市暴升,不過大家要記得97年國際貨幣基金組織等,叫出事國家做既野,就係正正今日德國叫希臘落實既政策。唯一分別係他朝亞洲人真係去做,今日白種人就選擇印銀紙。呢個真係無辦法。

最尾,有朋友話取消任何稅項都係好事,所以無咗紅酒稅要讚。不過以我既個人歷史,呢個我就比其他人讚。

講埋下既炸彈,不分先後,全都係有滅港威力。首先係最低工資,之前我驚佢會令好多後生仔女無得以低廉人工番工學野,咁雖然已經出現例如髮廊負責洗頭既學師,被機械取締,不過衣家好既地方係仲可以免費,好多後生亦無舉報D學嘢既Job。

不過工會遲早搞呢D學野後生仔同教佢地僱主既安排,到時候你要係邊個邊個既細姪先有得入行。

住公屋唔識人,又想靠肯捱同平博入金融業?唔使諗啦,乖乖地袋你既廿八蚊粒鐘。階級流動?哈。以前我都仲好嬲,不過友人一句:「You’re part of the elite class,so why so serious?」


為銀行包底遲早出事

第二,就係競爭法。人民力量用拉布反得既民粹法例,你已經知好有問題。咁我地香港係學歐盟個套,所以可以話條法例一定係會變成打外來競爭者或中小企既武器。我唔知香港人會唔會有日覺悟,選D會贊成條法例取消既議員。不過當律師既得利益集團成立後,佢地會用六四、民主、派錢等入番議會。

第三,派錢。將香港人變成澳門人,恭喜。

第四,亦係我本人覺得最大滅港隱憂。係08年雷曼爆破後,曾特首宣佈學愛爾蘭政府咁,為全香港所有銀行做擔保包底。咁唔同愛爾蘭既地方,就係香港人,由投資者到存戶一路都要承擔銀行出事風險,BCCI、百富勤都係好例子。就係咁,香港D銀行就被債主監察,無比銀行高層為花紅借爆買次按債賺息差。

最弊係除包底,曾特首仲繞過司法系統,壓D銀行為雷曼迷債上身,賠錢。咁包底兼賠錢後,試問邊有香港人會驚買錯野?或將50萬元既錢分開銀行擺?

如果再有事,梁特首咪學曾特首咁羅,不過到時就會係今日既愛爾蘭。佢地被德國接管,我地就係北京。不過呢個,可能都係團派編既劇,我地未來見到既「錯誤政策」,只不過係呢場劇一早寫落既情節。

 

孫柏文

作者為獨立股評人

本欄逢周二、四刊出

Facebook Comments

Leave a comment