做個負責任的男人

信報 (經管智慧 B17, 2012.10.17)

 

10 月1 日南丫島海難中被撞沉沒的南丫四號於本星期初進行打撈,船隻被吊離水面時巨大裂痕清晰可見,當時恐怖可想而知;在此謹願死難者主懷安息。

上星期與一位學會暑期實習生A 相聚,言談間A說起大學學生會因為「盈餘」過多,開會後提議動用餘下學校撥款,資助購買酒精飲品,好讓大家於派對中盡興,於是設立了一個網上問卷,要知道同學們意見如何。

 

辯論問題不着邊際

大學生中不少人好酒,亦有人對酒精厭惡。網上問卷調查片刻之間就變成email 間的激辯。A一邊打開email,一邊講述同學間的正反論據。祝越山雖會間中飲兩杯,對杯中物卻談不上喜愛,學生會撥款亦不過OPM之財,少人關心;但看着email 中,同學們努力搬出數據論點,誓要說服對方,卻是有趣非常。

講論一番後,同學A 問祝越山意見如何。每個議題都有正反兩面,有人支持,有人反對;大家立場不同,很多事情根本難以取得共識。我反問A:「或者我們應該問問自己,資助買酒到底是否恰當?」A 才發現,原來辯論以來,他們一直都忽略了問題的最中心。

過去周日,城市論壇就特惠生果金進行辯論,話題主要環繞資產審查,其他卻少有提及。

獅子山學會一向反對全民派錢計劃;沒有資產審查的特惠生果金,其實不過是改名換姓的「全民退休保障」,張超雄、王國興議員大聲要求取消資產審查,難道事出無因?

老實說, 「全民退休保障」這六個字確實美妙動聽。作為打工仔一族,我們最大的願望就是「唔使do」!係咪?如果退休之後,唔使做,又可以每個月現兜兜收三千蚊,真係聽到都覺得開心。

問題是,香港早已發展成一個富裕的社會,而我們今時今日都仲未可以去到「唔使do」的地步,到底發生咗咩問題?是我們工作狂?定係政府搞鬼,逼我們繼續do?

香港人其實都曾經有一段時間幻想我們「唔使do」,嗰年叫97;只要個樓市繼續咁樣升多幾個月呢,咁到時我們就個個都「唔使do」啦。

到時全香港得董伯伯一個人do,公眾假期要嚟做咩?咁董伯伯都要放假架嘛。

當然,這個世界邊有咁理想,而「唔使do」這個夢想亦都隨金融風暴打到而愈來愈遠。直到03年,香港人先真正明白咩叫「唔使do」,你想做死一世?炒你魷魚。嗰一刻我們夢想成真——「唔使do」,但個種心情、感覺亦同個仔出世一樣,真係一世人都唔會忘記。

政黨支持全民派錢,更羅列數據指全民派錢是一個可持續計劃。祝越山雖讀精算出身,卻無未卜先知之能,連恒指聽日升定跌都未估到,叫我估幾十年,只會貽笑大方,還是等歷史去證明。

港英政府於80 年代估算香港人口於2010 年將達1000 萬,可惜到2010 年,香港人口都不過700 萬,個Model
根本錯到離晒譜;或者讀書愈多,我們才愈發現數據不可靠。

今日唔知聽日事,有好多事情,好似世界末日咁樣,真係未到發生嗰刻都唔知。報載環保團體表示因為人類過度捕魚,2048
年我們可能會無魚食;你可以用一堆數據去證明你的論據,但2048 年有無魚食,或者真係要2048年先知喎。

 

全民派錢父債子償

雖然沒有人知道全民派錢計劃、特惠生果金到最後會否令香港破產;但前人經驗多少可以指點迷津。全民派錢派到最後,都總有一個人要埋單,遠唔使講,望一望歐洲,埋單的痛楚清楚可見。

討論全民派錢計劃到底係利多於弊,還是弊多於利,對祝越山而言就等於問到底郭靖好打,還是喬峰勁?討論多100
年都唔會有結果。但我知道,如果今日香港全民派錢,最後埋單嗰個,極有可能係我個仔。

雖然,豬國或者如李卓人所講,破產都爽了幾十年嘛。但開心完,都一樣要埋單架。食完飯唔使俾錢?邊有咁着數呀!

祝越山凡人一名,父母從小教導腳踏實地;發達由天,努力工作,有能力供養父母、有個美滿家庭則已然心足。祝越山不介意一生兒女債,但絕對介意將來兒子出世之時,已經注定一世為我還債;避免將債務禍延小朋友,我相信是對小孩子最好的禮物,亦是作為一個(未來)父親最負責任的做法。

做人要負責任,傳統智慧總有它的存在價值。

 

獅子山學會政策研究員

祝越山

info@lionrockinstitute.org

Facebook Comments

Leave a comment