選舉嗌停量化寬鬆

孫柏文- am730 (大明燈, M42, 03/11/2010)

呢兩日有兩件大事有能力大幅影響全球資產價格,相信孫柏文唔使講,大家都知係咩兩件事。第一件就係美國聯儲局嘅議息會議,第二就係花旗國中期大選,分別為參議院選三分一議席及眾議院全部嘅議席。

 

先講量化寬鬆。相信大家聽預測聽到厭。今日有如以前澳門未開放賭牌前,我去玩「大細」,好多時全枱已落晒注,但仲有半分鐘先開嗰一刻。張枱有一種充滿張力嘅寧靜。幾多千億,甚至萬億,根本唔重要,因聯儲局一定喺張會議聲明上,最後加句:「如唔夠用,誓必再印!」只要有呢句,究竟係咪如一般揣測聯儲局真係印5,000億美元(約3.9萬億港元),已經唔係重點。

只要源源不絕,有個「有錢人」不問價咁狂風掃落葉入貨,資產價格將不斷上升。以上嘅分析相信連前牛頭角邨街坊阿順嫂都知。咁有冇變數?有,就係花旗國嘅國會中期選舉。根據民調,今次共和黨將大勝,一般較懶嘅評論員及分析師都會睇吓歷史求其話:「共和黨反加稅,商人有利,股市會升。」

點知一撞到睇開《am730》,故對世事瞭如指掌嘅你,就可能客氣咁話:「今次好似唔係咁喎。」冇錯,因唔似香港,美國政黨內部參選嘅代表係會不斷轉變。例如08年民主黨,黨員唔想見到布殊、克林頓、布殊、克林頓嘅政治王朝,又不滿克太支持之前係主流嘅伊拉克戰爭,就搵咗做國家級議員都未滿一屆嘅奧巴馬做黨代表選總統。今次,共和黨一樣。之前嗰啲共和黨議員,特別係支持過救市、救銀行方案,就算在任,有唔少喺黨代表選舉時,被拉下馬。換來就係「茶黨Tea Party」派成員。茶黨個名來自佢哋Taxed Enough Already(即「納夠稅啦!」)嘅口號。 睇落,好似係同以前共和黨一樣。如果你咁諗就錯。

茶黨嘅誕生,好多人話係因一段幾分鐘長嘅短片,係09年初新總統上台不久,美國財經電視台CNBC一名叫Rick Santelli嘅主持人,企喺債券交易場中大聲話:「政府點解要繼續鼓勵不負責任嘅人?你咁做就只會扼殺嗰啲揀得啱嘅人嘅未來?」當佢一路講,喺佢附近嘅交易員拍手和應時,佢就擰轉頭問附近嘅人:「你哋邊個想救一個有間啱啱加裝多另一個廁所嘅屋,但找唔到數嘅業主?」佢一咁講,交易員再起哄。

當直播室主持話:「睇來唔少人支持你嘅講法喎。」Santelli就答:「奧巴馬總統,希望你聽到!」點知,20個月之後嘅今天,證明奧巴馬冇聽到。聯儲局搞量化寬鬆,就係想以摧毀美元購買力,托樓價救當年不負責任樓房買家。美國做得全球最強大之國,有賴其選民眼光同選舉系統。今次選出茶黨,聯儲局喺選舉後印鈔自由度或大減。要負責任嘅自由市場主義抬頭,對人類資源分配同使用絕對有利,但對資產價格就可能非常危險,大家小心。

(作者為前石油業證券分析員,視股市為終身學習場所,不斷交學費。)

Facebook Comments

Leave a comment