減息無助增長

爽報 (財經V38, 2012.7.09)

 

上周人行不對稱減息。大陸官媒引述「專家」稱:「齊讚利率走向市場。」就連LIBOR(倫敦銀行同業拆息)都爆醜聞,明眼人一睇就知,全球金融業越來越扭曲,同市場距離越來越遠。大陸官媒淨係識跟指定線路,之前講好話利率要市場化,人行每次做嘢就條件反射式話「走向市場化」。今次就算唔係有預謀同歐洲央行夾埋,都係預期人家會做嘢。有人話,人行同歐央行一齊減息,顯示G20有決心處理問題。減息就係有決心?原來依家央行行長嘅水平,竟同未來社會棟樑差唔多,「肯搵份工都算上進」。

經濟問題,如單靠寬鬆政策可解決得到,呢個世界就太簡單,可惜真正問題非出在流動性不足。其實寬鬆政策去到呢個地步,係變相逼人買資產投機,但之後又點算?

當前世界經濟問題係增長不足!歷史話畀我哋知,資產價格泡沫,對增長幫助唔大。只有當經濟裏面創造價值嘅成份增加,就業先會改善,其他問題亦迎刃而解。就連我個七歲嘅女都識講:Growth isn’t only about getting bigger. We become stronger and more complex too.(增長唔只係變得大,仲係變得更強同更複雜)。

市場係乜,唔通央行行長、分析師真係唔明?

 

利世民

專欄電郵:SharpHK.Simon@gmail.com

Facebook專頁:www.facebook.com/AppleSimon

Facebook Comments

Leave a comment