伯南克要多謝德拉吉

爽報 (財經V39, 2012.9.07)

 

落筆呢一刻,歐央行仍然未公佈究竟會做乜嘢。不過,已經有人話,今次係歐洲央行行長德拉吉嘅榮辱一戰,再唔出招,佢就真係「得個桔」。

另外,德國央行亦已經打「開口牌」,話反對。再者,德國憲法法庭,仲有一個星期先至判,究竟歐洲穩定機制(ESM)係咪合法。換句話講,德國陪你搞場大龍鳳ESM,德拉吉?家又唔放在眼內,話買債就買債,投機者可以解讀成:一,歐洲真係好大鑊,再唔放水會有銀行死;二,歐洲除咗德國之外,幾乎其他所有國家嘅財政同金融機構,一個月之內都會缺水。

又假設,歐央行一如傳聞所講,真係無限量買短債,但係同時又冲銷(Sterilize)買債造成嘅貨幣增長,結果又意味乜嘢呢?冲銷,就係話,央行一方面買債,歐元流入市場,債就泊入歐央行,另一方面,歐央行又沽售外幣,買入同等歐元,令歐元唔使貶值。呢個做法,其實會令買債冇乜效,因為呢類公開市場運作,本來目的就係要增加流動性。

另一個角度睇,如果歐央行真係咁做,即係無端端幫美元增加流動性,其實對市場一旦出現恐慌,資本湧入美元區打咗底。

如果我係伯南克,我會講聲多謝。今年Jackson Hole央行年會德拉吉冇去,下年,可以搵佢主禮,如果,佢仲坐緊歐央行。

 

李兆富

Facebook Comments

Leave a comment