貨幣的錨是甚麼?

爽報 (財經V38, 2012.10.26)

 

平時,我喺《蘋果》「利字當頭」寫嘅題目,「富事通」就會避一避。不過,今日一路寫,讀者就一路留言討論,似乎聯滙呢個題目,寫一篇都唔夠喉,要左右開弓先夠講。講開又講,今日「利字當頭」嘗試用最簡單嘅方法,去解釋聯滙改革嘅三個可能性,大家睇完之後麻煩畀少少意見。

至於呢度,今日我想同大家分析一個概念:「錨」。

貨幣嘅錨,有人認為,係要來防止滙率冇譜地波動。呢種想法,就等於覺得,冇政治管制物價,價格就會亂來。試問,無端端,滙率又點會波動呢?

相反,當政府可控制貨幣供應,就等於有個掣,可以去調控市面上無數咁多商品服務嘅價格。可惜政府永遠都無能力增加貨幣需求。簡單講,宏觀經濟政策收緊時可以好快,但要擴張經濟,卻無能為力。偏偏經濟衰退時,政府有最大壓力要放鬆貨幣基礎。

 

量入為出 絕不舉債

結果,政府控制貨幣,就係一次又一次無謂嘅資產泡沫周期。所以另一套諗法就認為,貨幣最好有個錨,唔好畀政府隨便亂發鈔。錨,一定要有可供交收嘅資產。金本位,係一種錨。聯滙除咗滙率係錨,更加係兌換保證。

只不過,美元呢個錨,無根。但係我仍然同洋人解釋,港元發行制度,世上罕有。每張港紙背後,有百份百嘅等值資產做保證,要有非常嚴謹嘅紀律。原則上,港元背後嘅資產,可以即時轉換成任何其他貨幣,甚至黃金。事實上,港府冇發鈔。98年,美滙急升,對冲基金借港元賭通縮兼貶值,當時金管局有終極武器,就係將香港美元化,炒家即時要蝕息離場。

但當年新政府最終動用財政儲備。事後孔明講,若果當時唔係俄羅斯「賴債」,令炒家火燒後欄,恐怕聯滙早就破功。大家記唔記得,之後特區政府連年赤字?

有錨貨幣,更深層次意義,就係政府必須緊守理財原則,量入為出,絕不舉債。佛利民教落,貨幣本質係一紙憑證。貨幣發行制度真正的基礎,乃係一個有紀律的制度和政府。否則,就算金本位一樣有脫錨嘅政治壓力,呢個係歷史教訓。

 

李兆富

Facebook Comments

Leave a comment