點樣對付樓泡

爽報 (財經V34, 2012.11.06)

 

稅,有兩個意義。一,政府收入。二,影響市民選擇嘅政策工具。

小政府,政府收入,就應盡量限制;開支,亦唔好大。量入為出原則,基本法都有寫。簡單稅制低稅率,本來係香港優勢。好多人膚淺地以為,簡單稅制低稅率係為吸引貪小便宜嘅企業。錯!實情係,只有規模合適而又高效嘅政府,先至可以維持簡單稅制低稅率。

至於用扭曲稅去做影響市民選擇嘅政策工具,就任何時候都唔應該做。扭曲稅,可增加消費者嘅代價,唔代表可減低主觀意欲,結果制度逃稅誘因亦都非常之大。例子之一,就係煙稅;每次加煙稅,走私煙犯法活動即時暴增。例子之二,就係最新簡稱BSD嘅非本地居民買家印花稅;政策出台唔夠兩日,就有人提出用公司轉讓避稅。

避稅係唔正常嘅市場交易。冇扭曲稅嘅情況下,就唔會有呢類唔正常嘅市場交易。唔正常嘅市場交易,最大問題就係交易雙方都更冇保障。又以用公司轉讓避BSD做例子,買家可能會揹上意想不到嘅債務同責任。呢一點就連政府都唔可以否定。

 

加快批樓花以應急

不認不認,政府就惟有出口術。香港乃法治之區,政府就反其道而行,帶頭鼓勵犯罪,真係唔知算係乜嘢管治之道。違反自由市場原則,最大問題係將遊戲規則扭曲,破壞營商環境,意思亦唔係話做生意嘅賺少咗咁簡單。

聯繫滙率嘅代價,唔可以當唔存在。最令人氣頂,係金管局可一直堅持指鹿為馬,話聯滙同資產泡沫冇關係。香港樓價貴,租金有上升壓力,講到尾,都係因港紙被美元拖落水。郁聯滙係大手術,政府當然唔會輕舉妄動。

增加住宅供應,唔可能即時做得到。住宅價格上升,如果由所謂嘅剛性需求帶動,SSD同BSD都唔可能有效。

不過,如果唔係有所謂嘅剛性需求,增加長遠供應,不但唔會有效,而且會好長手尾。

滿足短期購買力,最快增加供應嘅方法,其實應該加快批樓花。不過,呢個政府少少常識都冇,講都嘥氣。

 

李兆富

Facebook Comments

Leave a comment