偽學術變真政策

爽報 (財經, 2012.12.14)

 

最估唔到,係伯南克連失業率目標都白紙黑字寫做宏觀調控目標。只不過你一個月之前,將失業率目標寫入宏調目標,都只不過係學術討論。我冇吹水㗎!自從70年代滯脹之後,有個名詞好少人提起:Philip’s curve。

冇讀過經濟學嘅朋友,容許我好簡單咁解釋:Philip’s curve就係假設,失業率同通脹,大致上成反比關係。即失業率高,亦就是有人冇工做,工資受壓,物價斷估都好難升,從而得出結論,通脹率都會低;反之,失業率低,人工物價都會升,通脹一樣水漲船高。70年代嘅滯脹,兜巴星班填鴨式教育嘅偽經濟學家:就算用消費物價同政府統計嘅就業數字,都推翻Philip’s curve嘅結論。原來,可以有人冇工做,物價都一樣升。零分,重做啦唔該。物價係貨幣現象,生產同就業係另一個層面運作嘅經濟問題,當中嘅傳導關係並非純粹嘅簡單反比。不過,偏偏就係有班人,死都唔肯接受現實,又唔睇清楚個世界係點運作。過咗30幾年,又從床下底將Philip’s curve搬出嚟,借屍還魂。

又唔怪得班人咁諗嘢。聯儲局嘅成立,乃係根據一條法例,叫聯儲局條例;法例又講到明,聯儲局有兩大任務(Dual Mandate),就係控制通脹同就業。佛利民曾講過Dual Mandate要廢除,聯儲局只有一個功能,就係保持物價穩定,亦即係調控貨幣供應。可惜,用一般牛頭角師奶嘅邏輯:「兩個功能,梗係抵過一個啦!」結果,聯儲局經過咁多年,終於將兩大功能合而為一,內功心法就係呢套必然練到走火入魔嘅Philip’s curve。

市場基本原則:一,任何價格,取決於供求,央行只可以控制貨幣供應,但冇能力決定貨幣需求,所以,貨幣政策都未必可以影響貨幣最終價格,即通脹;二,價格取決於供求,價格係果,供求係因。諗住以價格影響成個市場嘅供應,係倒果為因,價格扭曲只會同時減低供求,完全對經濟冇貢獻。

不過,好可惜,呢個世界,就係劣幣驅逐良幣,偽學術變真政策。良幣去咗邊?搵真銀啦梗係!

李兆富

Facebook Comments

Leave a comment