分子料理牛丸

爽報 (港聞 V08, 2013.05.29)

 

有位廚藝甚為了得嘅大小姐,去茶樓飲茶,例必唔會叫山竹牛肉小籠包之類,佢話:「我唔食嗰啲唔知道係乜嘢肉做嘅點心。」經過大小姐指點,牛丸驗出有其他肉嘅新聞,我完全唔覺得出奇,反而因此更欣賞大小姐對食嘅堅持。

早前,洋人肉丸驗出有馬肉,軒然大波。不過,細心研究食物嘅歷史,就知道做肉丸,真係乜嘢肉都滲少少,如果唔係點解要打肉丸;將肉質打到「阿媽都唔認得」,完全冇晒纖維,就係為咗可以令唔同嘅肉可以「和諧共處」。所以,將墨丸、魚蛋、貢丸……等攞去驗,相信會有更多出人意表嘅發現。

老鼠肉做嘅羊肉串、又或者用合成肉組成嘅機切羊肉片,聽落更加得人驚,但竟然係分子料理嘅先鋒。無錯,叫做分子料理,即時升值百倍。

正如無蟹嘅蟹柳,當大家知道食物嘅成份,唔代表會食少咗,重點係消費時嘅心態。幾年前爆出大陸出現假雞蛋,當時我已經覺得,點解做假雞蛋嘅人咁無生意頭腦?做好少少質量控制,用化學但唔會傷人嘅材料,假雞蛋即時可以打正招牌叫自己做「素蛋」,擺喺日式超市,分分鐘賣十幾廿蚊一隻。

大陸人其實唔係無腦,只不過營商環境差,知識產權冇保障,冇法治,加上資訊唔流通,正常人都只會諗,點樣盡快搵一大筆錢,然後遠走他鄉。佢哋又點會諗到,原來自己嘅技能,包裝下,加少少良心,就可以叫做分子料理?

 

李兆富

Facebook Comments

Leave a comment