精神爽利:香港人衰在迷信ICAC

爽報 (港聞 V10, 2013.05.16)

 

「香港勝在有ICAC」呢個神話,好多受填鴨式教育薰陶嘅人,都信到十足十。如果有一個機構,可以化腐朽為神奇,處理所有貪腐問題,呢個世界就真係美好到不得了。

「英國人管治,就可以搞得掂中國人貪污嘅問題」,好多歷史修正主義者,有意無意忘記,當年好多人上街要拉嘅,叫做葛柏,係洋人,退休之後去咗西班牙。

貪污,其實就係用公權力換私利;對付貪污,一係將公權力分散,形成制衡,一係就斷絕利益來源。當年貪污最嚴重,係無論規模抑或權力都非常大嘅警隊。六十年代,英國殖民官見警隊貪污威脅管治,就認真處理:一,賭博合法化,用馬會鬥大檔;二,將緝毒和邊境進出口管制,交由新成立的海關;三,管理商販,則由有意見監察的市政總署負責發牌,減少黑社會尋租、警察收片等。完成呢一系列動作,再加廉署高調行動,政府上下,見到連最有權力嘅警隊都夠「薑」去打,廉潔先至漸漸成為香港所謂嘅核心價值。

英國人從問題核心去處理貪污嘅智慧,其實先至係真正嘅香港核心價值。可惜,殖民地教育無教香港學生,去欣賞十九世紀歷史學家Lord Acton嘅名言;洋人走後,只留低一班崇尚權力嘅香港人去膜拜ICAC呢個圖騰。

 

李兆富

Facebook Comments

Leave a comment