頻譜強拍經濟學

爽報 (港聞 V10, 2013.07.30)

 

上星期,經濟及商務發展局局長蘇錦樑重申,政府點樣都要回收香港四家電訊商3G頻譜,咁樣做明益中移動。十幾年前,如果政府咁樣明益一間公司嘅話,早就俾地產黨鬧到上北京。

不過,此一時也,彼一時也,今日阿爺親生仔直接落來攞着數,地產黨又可以同邊個投訴?

蘇錦樑話電訊商佔用頻譜,到期本應全部交還。不過,同樣係大氣頻譜,點解兩個電視台又一直都可以自動續牌?退一萬步講,電視行業就連引入競爭都遲遲唔行動,蘇錦樑真係要解吓畫。

政府點解雙重標準,大家都好清楚。但當兩件事同一個時空出現,又同一個衙門負責,唔該政府高明少少。若然競爭係大道理,就堅持到底;如果話今日核心價值係「顧全大陸」,亦都應該講清講楚。

話說回頭,頻譜強拍,唔可以叫做引入競爭。事實上,中移動老早已經有香港業務,只不過點都搞唔起,唔知係無心定係無力。

畢竟,大陸係一個封閉市場,入面也文也武,營業額以幾千億人民幣計。不過,如果唔係有政府鬆章,中移動可能連深圳河都過唔到,簡單講句,佢哋本身並無競爭力。

其實,為公道亦為庫房收入,政府可以將頻譜重拍,但現有營辦商有優先權以公開拍賣最高價優先續牌。咁簡單嘅方法,本少爺免顧問費送畀特區政府,唔使多謝。

 

李兆富

Facebook Comments

Leave a comment