【獅子山下】三大理由 強烈反對銷售稅(祝越山)

 

有線電視截圖

財政司司長陳茂波日前接受外國傳媒訪問時表示,不排除會開徵銷售稅。不論係出於任何原因,任何市民亦應堅決反對。

一、劫貧濟富銷售稅

銷售稅係累退稅,收入越少嘅人,所繳嘅銷售稅額,佔其收入比例越大,因為銷售稅技支出計算,始終有基本生活開支。即係話,收入越低,繳交銷售稅佔人工比例越高。香港的稅制,設計上大有能者多付出的功能,稅網以外的打工仔,甚至乎可以完全唔使交稅,好微妙咁平衡社會貧富之間的差距。明明係一個制度平衡上嘅優點,因為一次財赤而要破壞整套制度。

二、退稅引爆中港矛盾

全球大部份有銷售稅嘅國家,都會有外國人嘅退稅機制。可以預期,香港有功能組別既得利益嘅情況下,為咗傾斜旅遊同零售,都會同時進行外國人退稅,離境嘅時候可以退回銷售稅。

香港其中一個中港矛盾:叫自由行。總結自由行多年,香港人嘅不滿在於,冇直接受惠;自由行代購引發衛生及地區街道阻塞問題;最重要係,受訪自由行恩主心態,買完嘢,冇講Thank You,仲要講「要不是我們來消費」之類嘅晦氣說話。

舊年6月開始,香港市民對中港矛盾民情大爆發,暫時未見政府有任何措施紓緩中港矛盾,如果開徵銷售稅,將會係香港人本土抽稅,自由行免稅。請想像以下情景:

電視台訪問一個離境剛辦退稅的自由行旅客,然後在鏡頭面前話「全靠我們來消費,香港經濟才從武肺中復甦,香港人要感恩。

在電視機前嘅香港觀眾,則在飲食消費之中交緊銷售稅。

試問咁嘅施政,點樣紓緩社會矛盾?

三、破壞政府自我監察嘅機制

十幾年前,政府意圖推銷銷售稅,祭出「稅基狹窄」為理由。十幾年過後,獅子山學會可以話你知,稅基狹窄係優點,因為呢個係一個機制,去令政府由收入同開支上自我監察,如果管治得唔好,令收入降低,政府必須改善施政,可以話係一個「積極不干預」之下嘅自我調節機制。當然,過去財政盈餘太強勁,二十二個月經常開支儲備令政府已經忘記積極不干預,市場自行發展促進經濟,政府財政收入先會增加。取而代之係逐步伸手干預市場。

今次出現財赤,某程度上來自中國經濟放緩,依靠一注獨贏自由行嘅模式已走到尾期,但過去大半年嘅社會運動,以及近月疫情擴散,係不良政策帶來的反效果,以及對疫情處理緩慢,唔肯果斷處理,本來果斷嘅話只係損失旅客生意,拖延之下連本地消費都因唔敢出街而大跌。施政的失敗,直接影響到財政收入。政府再次一如以往,冇檢討自己的過失,反而向市民開刀。

開徵銷售稅,擴闊稅基,除非不吃不喝,否則政府坐定粒祿已有基本收入,唔會有誘因去改善施政,銷售稅只係開端,政府收入包底後,更多大政府政策,陸續有嚟。所以必須要係放風開徵銷售稅之時,立即堅決反對!

祝越山

獅子山學會研究員

Facebook Comments

Leave a comment