石油跌完的迷思

蘋果日報.金手指/2020-05-12/孫柏文(獅子山學會董事)

「石油?上個月見咗底啦!仲唔大手撈?你識啲咩呀,仲話係前石油分析員。」呢句話,孫柏文聽唔少。隔幾日,就同一班人話:「好彩冇聽你講,你睇吓石油彈咗幾多!」

大家當然諗緊以上嘅說話,係我喺呢幾日聽到的。冇錯,上週確實係聽到呢啲說話,不過,同樣喺四月初我都係常聽到呢啲說法。嗰陣,5月交收嘅WTIC油價,啱啱跌到落廿蚊,跌穿「平均成本價」,又撞正油組話減產喎,所以油價大彈。之後發生乜事,唔使我再提啦。

咁今次6月交收嗰啲油點呢?紐約買賣嘅期油,係喺美國內陸中部做交收,冇得出口。百分百賭美國內部供求。需求就躂咗落來,未見有反彈,而供應則真係開始有油田閂喉。唔知6月交收合約落實嗰日,會否又再出現啲冇存倉能力嘅人,要不問價(負數?)沽出。

買石油,不過又冇接實貨能力嘅人,會是誰呢?更重要嘅係,仲有幾多呢啲人呢?之前啲石油ETF持有人,都係呢啲人。不過當啲ETF全部唔敢再掂6月交收嘅油時,唔通6月呢期先最冇異動?

石油,其實只係其中一個例子。今次全球經濟需求L型咁跌,各行各業,產能一日唔大幅減低,一日都冇運行。而當央行一日都印銀紙,托住啲債仔,邊到會有人將公司清盤,令產能下降?所以當股市仆直後,股神巴菲特喺佢旗艦巴郡嘅第一季業績報告中,講到明仲不斷減持其他公司股份,乜都唔買,你已知咩事。

Facebook Comments

Leave a comment